PROTESTANTSE GEMEENTE BERGEN
Protestantse Gemeente Bergen

Vieringen in de kerk

De zondagse eredienst van onze kerkgemeente wordt gehouden in de Ruïnekerk. Frank van Wijk bespeelt dan meestal het orgel. Voor de jongere gasten is er kinderkerk, behalve in de mei- en zomervakantie (regio Noord). Na de viering wordt samen koffie en thee gedronken.

De vieringen worden LIVE uitgezonden via RTV80 (Ziggokanaal 44 of KPN-kanaal 1493),
en ook LIVE of LATER via ons YouTube-kanaal of de kerkomroep.

Gasten uit binnen- en buitenland zijn altijd welkom! In het bijzonder schenken we aandacht aan de Oekraïense inwoners van Bergen en omstreken. Delen van de viering worden voor hen vertaald.

Kinder - en tienerkerk

Jeugd is bij de Protestantse Gemeente Bergen uiteraard van harte welkom!
De Ruïnekerk beschikt over een kleine zijzaal, waar we een deel van de viering kinder- of tienerkerk houden.

Kinderkerk

In de kinderkerk speelt de leiding speelt zo veel mogelijk in op de thematiek van de viering. Daarbij staat voorop dat kinderen met plezier naar onze kerk komen. Niets moet en veel kan!

Natuurlijk besteden we extra aandacht aan de bijzondere dagen door het jaar heen: Palmzondag, Pasen, Pinksteren, Startzondag, de Gedachtenisdienst, Advent en Kerstmis.

De kinderkerk is voor kinderen op de basisschool of die nog niet naar school gaan.

Tienerkerk

Eén keer per maand is er een speciale tienerkerk, voor jongeren die op het voortgezet onderwijs zitten. Tijdens de tienerkerk spelen we ook in de op de thematiek van de viering, onder andere met kennisquizzen. Op de zondag dat er tienerkerk is, is er dus geen kinderkerk.

Hou voor de exacte data van de kinder/tienerkerk de kerkbrief in de gaten. Tijdens de reguliere schoolvakanties (regio Noord-Nederland) is er geen kinder- of tienerkerk.

Kinder/tienerkerk

Alberta Eppinga

kinderen@kerkinbergen.nl

Kinderkerk tienerkerk Protestantse Kerk Bergen
Zanggroep Ruinekerk

Zanggroep Ruïnekerk

De Zanggroep Ruïnekerk Bergen is een plezierige groep mensen, die open staat voor anderen, maar ook onderling sterk betrokken is. Het koor verleent regelmatig een bijdrage aan de vieringen in de eigen kerk en af en toe op andere locaties, zoals het ziekenhuis in Alkmaar. Sinds juni 2017 wordt de zanggroep geleid door Maria Delver, een enthousiaste en inspirerende vakvrouw.

De Zanggroep repeteert op donderdagavond van 19.15 tot 20.30 uur in de Ruïnekerk.

Zanggroep

Huub van den Beld

zanggroep@kerkinbergen.nl

Schrijf je in voor de Kerkbrief

Wil je écht op de hoogte blijven van het reilen en zeilen in onze kerkgemeente/community? Abonneer je dan op de digitale wekelijkse kerkbrief

U gaat akkoord met het verwerken van uw persoonsgegevens zoals vastgelegd in ons privacybeleid.
KERKBRIEF ARCHIEF

Bekijk alle vorige kerkbrieven