Wandelvierdaagse

Le Champion
info@lechampion.nl
Tickets

Meer dan 1.000 wandelaars hebben zich al ingeschreven voor de 15e editie van de Wandel4daagse Alkmaar, waarvan maar liefst 15% uit Alkmaar komt. Het wandelevenement van Sportorganisatie Le Champion is zowel nationaal als internationaal populair. Alle Nederlandse provincies zijn vertegenwoordigd en al 6 verschillende nationaliteiten staan aan de start, waaronder wandelaars uit Australië en Israël. Dit jaar vindt de 4daagse plaats van woensdag 12 t/m zaterdag 16 juni.

De Wandel4daagse Alkmaar is ook in eigen omgeving erg in trek, omdat de routes deelnemers de mogelijkheid geeft de omgeving van hun woonplaats écht te ontdekken. Elk jaar worden de ‘locals’ verrast met de mooiste plekjes. Dit is mogelijk omdat er dagelijks heel centraal gestart wordt vanuit de Grote Kerk en het Canadaplein en er in een klaverblad rondom de stad wordt gewandeld. Elk bijzondere plekje in Alkmaar wordt hierdoor ontdekt, voordat deelnemers de Kaasstad verlaten om door de omliggende dorpen te wandelen.

Hoogtepunten
Op woensdag zijn de oer-Hollandse polders, Villapark Meerwijk en de Ruïnekerk Bergen de hoogtepunten, op donderdag de Stad van de Zon, met het Park van Luna en het Poldermuseum. Vrijdag start ook de Halve 4daagse en wordt de Pelgrimsroute aangedaan, deze dag staan de talloze groene en heilige locaties in de omgeving van Egmond en Heiloo centraal, zoals Onze Lieve Vrouw ter Nood, Landgoed Willibrordus en de Abdij van Egmond. Zaterdag zijn wandelaars de hele dag omringd door water langs de Alkmaarse grachten, het Noordhollandsch Kanaal, het Recreatiegebied Geestmerambacht en Het Rijk der Duizend Eilanden (40 kilometer). De 25 en 40 kilometer doen ook de BroekerVeilig aan, voordat er wordt afgesloten met de imposante intocht, via de rode loper, op het feestelijke Waagplein.

Ten opzichte van andere wandelevenementen onderscheidt de Wandel4daagse Alkmaar zich niet alleen door de routes, maar vooral dankzij de gezelligheid en saamhorigheid onderweg. Vier dagen samen een grootse prestatie leveren zorgt voor een bijzondere band onder de wandelaars en dat is tijdens alle wandeldagen voelbaar. Veel mooie herinneringen en vriendschappen voor het leven worden hier opgebouwd.

Inschrijven
Voor iedereen is er een route, met maar liefst vijf verschillende afstanden per dag: 8,5, 15, 20, 25 of 40 kilometer. Inschrijven kan via www.wandel4daagsealkmaar.nl.

Op 12 juni bevindt de stempelpost zich op het terrein van de Ruïnekerk.