Stabat Mater

Goede Vrijdag: ‘Stabat Mater’ van Pergolesi

vrijdag 29 maart
16:00 tot 17:00
  • Dit evenement is voorbij.
Evenementenreeks Evenementenreeks: Kerkdiensten Protestante Gemeente Bergen

vrijdag 29 maart
Tijd:
16:00 tot 17:00
Serie:

Kerk in Bergen
dominee@ruinekerk.nl
Meer informatie

De uitvoering van dit 40 minuten durende muziekstuk uit 1736 van Giovanni Battista Pergolesi hoort tot de mooiste van alle Passiemuziek. Al bijna 40 jaar wordt dit op Goede Vrijdag uitgevoerd in de Ruïnekerk.  Het Stabat Mater (= daar staat ze, de moeder van die jongen aan het kruis) vertelt het verhaal van Maria die moet toezien hoe haar oudste zoon sterft. Het is tegelijk een verhaal van alle tijden. De uitvoerende musici zijn dit jaar: Sabine Kirsten (sopraan) Ingrid Stijsiger (mezzosopraan) Gregor Overtoom (viool) Erna Sommer (viool)

Jorien van Tuinen (altviool) en Irene van den Heuvel (cello). Gastheer is ds. Engele Wijnsma, die het Stabat Mater kort inleidt. (entree: pro Deo, vrijwillige en/of vrijgevige gift bij de uitgang voor de muzikanten)